fredag 12 oktober 2012

Like a trophy wife.....


Igår kände jag mig som en riktig hemmafru. Vaknade tidigt och började med att ställa saker i ordning hemma. Det syddes och lagades kläder. Och så bestämde jag mig för att göra något med äpplena som Maud och Ove (Stefans förälder)hade plockat åt mig. Så muffins blev det och två sorter till och med.....
Före....


Medan......

Efter....

Inte illa alls tycker jag för att inte ha bakat på länge.... Och så kom jag att tänka på en fransk film Potiche med Catherine Deneuve, bl.a. Hennes karaktär var ju en typisk trofé hustru som bestämmer sig för att förändra sitt liv. Och nu undrar ni säkert vad vill jag komma fram till. Svaret är outfits. Jag älskar kläder och skor mer än annan. Så med inspiration från filmen lämnar jag något som jag gärna skulle tänka mig bära och se ut som en trofé fru a la Potiche (eller om kontot tillåter det) Voila!!
Ps: trevlig helg till er alla! XOXO






Coat/Topshop
Blouse and skirt/J.Crew
100 spike leather pumps/Christian Louboutin/net-a-porter
Color block pumps/Jil Sander/net-a-porter
Boots/Christian Louboutin/net-a-porter
Earrings, shopping bag and color block sunglasses/Zara
                                      __________________xxxxx________________
Yesterday I felt like a real housewife. Woke up early and began to set things in order at home. It was sewn and remended clothes. And so I decided to do something with the apples that Maud and Ove (Stefan's parent) had picked for me. Then it was muffins and two kinds as well .....


Not bad at all, I think for someone who hasn't baked for a long time .... And so I came to think of a French film Potiche  with Catherine Deneuve, including. Her character was a typical trophy wife who decide it changes her life. And now you are probably wondering what I come up with. The answer is outfits. I love clothes and shoes more than other things. So, inspired by the movie, I leave something here that I would gladly bear and look like a trophy wife, a la Potiche (if my account allows it) Voila!





Ps: have a nice weekend everybody!XOXO




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar